پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان تولید و کاربرد آن

زمانی که انسان استفاده از آهن را یاد گرفت فهمید که به مرور در ساختار کلی آهن تغییراتی ایجاد میگردد و کیفیت این فلز به تدریج کاهش می یابد. در نهایت با توسعه دانش انسان آموخت که عامل این تغییرات تاثیر پذیری بالای آهن از هوا و رطوبت موجود در محیط می باشد. همین امر نیز سبب شد تا انسان ها به دنبال یافتن راهکاری جدید برای کاهش هزینه اکسایش فلزات باشند. زنگ زدگی فلزات می تواند به مرور زمان سبب ایجاد خسارات هنگفتی به صنایع گوناگون شود. همین امر نیز سبب شده است تا کاربران فلزات آهنی از ضد زنگ ها برای پوشش دهی خارجی فلزات استفاده نمایند.
ضد زنگ آبی نیز یکی از انواع کاربردی ضد زنگ می باشد که توسط کاربران در موارد متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ضد زنگ آبی مانند یک پوشش خارجی و یا لایه ای آستری از تاثیرگذاری هوا بر فلز ممانعت می نماید. همین امر سبب می شود تا طول عمر فلز تا حد قابل توجهی افزایش یابد و تحت تاثیر هوای موجود در محیط قرار نگیرد.

در واقع ضد زنگ آبی یکی از انواع محصولات محافظتی می باشد که توسط تولید کنندگان برای افزایش طول عمر فلزات تولید شده است. ضد زنگ آبی دارای نقش محافظتی مهمی در فلز می باشد. همچنین استفاده از این محصول می تواند به کاربران کمک نماید تا سطحی کاملا صاف و یکدست را در کار خود ایجاد نمایند. کاربران می توانند بر اساس عوامل متعددی مانند میزان سطح کار و یا درجه حرارت محیط از مقدار متفاوت ضد زنگ آبی استفاده نمایند. همچنین به خاطر داشته باشید که از ضد زنگ آبی می توان برای پوشش دهی سطوح دیگری مانند چوب، سنگ و ساختمان ها نیز استفاده نمود.

بیشتر بخوانید :  وارد کننده رنگ استخری پایه حلال

پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان تولید و کاربرد آن

پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان با استفاده از پایه های بهترین پیگمنت ها و همچنین ضد خوردگی های مرغوب تهیه شده است. این پرایمر آلکیدی برای شرایط و محیط های آب و هوایی غیر شرجی و خشک و یا همان معتدله بسیار مناسب است. با استفاده از پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان می توان از سطوح فلزی و غیر فلزی، انواع تاسیسات و سازه ها، لوازم خانگی و همچنین نیمه صنعتی استفاده کرد. از مزایا این پرایمر آلکیدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• خشک شدن به سرعت
• چسبندگی بالا
• دوام و عمر طولانی
• قدرت بالای پوشانندگی
• مقاوم بودن در برابر اشعه های خورشیدی
• اجرای آسان

مزایای پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان

برای استفاده از این مدل رنگ ضد زنگ آبی الوان نیاز به انجام آستر نمی باشد چون خودش به عنوان آستر مورد استفاده قرار می گیرد.
به سطح زیرین به خوبی می چسبد و با لایه های آلکیدی بعد از خود سازگاری زیادی دارد.
نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت زیادی دارد
در شرایط گوناگون جزء محصولات با انعطاف پذیری بالا محسوب می شود.
یکی از ویژگی های مهم این محصول خود آستری بودن آن است .

کاربرد پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان

بر روی انواع استراکچر های فولادی مثل لوله ها، تأسیسات و استراکچر های فلزی و … به کار می رود و عموما در شرایط عادی و تا حدودی صنعتی هم، استفاده فراوانی دارد. در محیط های بدون تهویه هنگام رنگ آمیزی و استفاده از رنگ ضد زنگ آبی الوان استفاده از تهویه مصنوعی مناسب باید باشد .
همیشه بخاطر داشته باشیم که در زمانی که دمای هوا بالا است و یا نور خورشید بطور مستقیم تابیده می شود نباید انجام رنگ ضد زنگ آبی الوان را انجام دهیم .

بیشتر بخوانید :  خرید ضد زنگ خاکستری یک کیلویی

در ضد زنگ آبی الوان و در شرایط صنعتی تنها با توجه به توصیه های ارائه شده در برگه ایمنی ماده (MSDS) قابل مصرف می‌باشد و در هنگام کار باید موارد ایمنی رعایت شود .

رنگ ضد زنگ آبی الوان قابل اشتعال بوده و باید دور از حرارت، جرقه و شعله نگهداری شود . در محیطهای بسته رعایت تهویه مناسب الزامی است. در صورت تماس رنگ ضد زنگ آبی الوان با چشم باید فورا آن را با آب سرد فراوان شستشو داده و به پزشک مراجعه نمود.

یکی از مهم ترین بخش های اجرای پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان، روش مصرف آن است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روش مصرف پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان

روش مصرف پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان
برای اینکه سطح مورد نظری که قصد دارید آن را با استفاده از پرایمر آلکیدی، پوشش دهید باید شرایط موجه برای استفاده از آن را نیز فراهم آورید. سطح مورد نظر را باید قبل از اجرای پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان از هرگونه زنگ زدگی، چربی، براده آهن، خاک و آلودگی تمیز کنید. می توانید در این قسمت از سند بلاست استفاده کنید تا سطح صاف و مورد نظر بوجود آید. در این بین باید به برخی از نکات ایمنی و استاندارد نیز توجه داشته باشید.

همچنین جهت دریافت رنگ زینک ریچ و رنگ اپوکسی پلی آمید و توزیع عمده رنگ پلی اورتان با کارشناسان رنگ ترنج تماس حاصل بفرمایید.

نگهداری ضد زنگ آبی الوان

پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان
باید ظرف پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان را از دسترس خورشید دور نگه داشته و در یک محیط خشک قرار دهید. همچنین به دلیل شیمیایی بودن این ضد زنگ باید در هنگام استفاده حتما از ماسک استفاده نموده و تهویه هوای مناسبی نیز در محیط وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  خرید عمده رنگ صنعتی ارزان قیمت با بهترین کیفیت

محتویات درون ظرف را باید با استفاده از تینر رقیق کنید و حتما درجه محیطی که قصد دارید بر روی آن از پرایمر آلکیدی (ضد زنگ) آبی الوان استفاده کنید را بررسی کنید.

یکی از نکات ضروری و مهم این است که باید از این پرایمر آلکیدی در دمای محیطی بالای 10 درجه سانتی گراد و یا رطوبت کمتر از 80 درصد استفاده کنید. می توانید از پیستوله نیز برای پوشش دهی استفاده کنید.

قیمت ضد زنگ آبی تحت تاثیر عوامل متفاوتی قرار می گیرد. نوسانات بازار از جمله عواملی می باشد که می تواند در تعیین قیمت نهایی این محصول نقش داشته باشد. همچنین نوع برند سازنده محصول نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت نهایی ضد زنگ آبی می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.